April 06, 2011

Pisang Oh Pisang


lama dah kite x update blog kite (mcm sengal jer - akular yg sengal tu, guna ganti nama 'kite'..hahaha)... bz u...kdg2 xbz..line lak mcm sem sem semput plus lem lem lembap.. penat nk tunggu... tu yg kdg2 nk update blog pikir 2 3 kali.. baik layan fesbuk jer... so kali ni sj nk post tajuk ni..memandangkan kite skang suke sgt mkn pisang goreng...

hari2 u, kite mesti beli pisang goreng...tghari..petang..nasib baik mlm xjual..kalo x..mlm pun kite g beli lagi (hahaha 'kite' lg ).. pdahal mkn slalu bknnyer ok pun... sbb minyak die ala2 tau jer lar...tp aku tetap setia memakan nyer.. yg aku tau aku hepi dpt mkn pisang goreng...hehehe (heaven u)

kalo korg nak tau...pisang ni bleh buat kite rs rileks...rs mcm tenang...rs mcm dpt pakwe baru (hahaha ni aku sj2 tmbh jer) sbb dlm pisang ni die ada tryptphan, sejenis protein yg diatur dlm tubuh menjadi Serotonin.. lebih kurg mcm tular.. nak detail.. kene tanya En.G yer.. so aku kalo dpt mkn..mmg rasa mcm tular..kalo stress jer..penat ker..g cari pisang goreng..hohoho...

kat bwh ni..adalar sikit kelebihan die utuk masalah2 kt bwh ni... rasanyer korg pun dah tau.. tp aku tulis nak gak... :

    - mampu mengurangkan terkenanyer penyakit strok, stress, merokok,
       suhu badan, sembelit, anemia, sakit jantung, PMS & energi utk otak...

so selamat makan pisang... (^^)y

No comments: