October 05, 2011

Biasa2 Saja Sudah...Asalkan Bahagia

"Biasa2 saja sudah, Asalkan bahagia"
hehehe..amik kata2 ni jap dari sorg member aku.. apa yg korg paham.. cer cite.. ayat tu luas penggunaannyer. boleh jd apa2 keadaan dalam hidup korg. dengan kata lain, BERSEDERHANALAH..
begitu juga bila kita sebut pasal jodoh. kita tak kan jumpa orang yang sempurna (melainkan Nabi Muhammad s.a.w) dalam donia ni kerana kita dijadikan untuk melengkapi antara satu sama lain.
so kenapa ada wujud gak istilah2 mcm ni dlm golongan kita.
"ko kena pilih dia..dia tu kan ada umah,kete, duit pun banyak"
"dia ni anak org hebat2.. keje pun bagus"
dan mcm2 lagi lar... mesti korg pun pernah jupe org2 mcm ni kan
atau terjoin menyembang ngan org2 mcm ni kan..hehehe... layankan ajer

aku pun penah dioffer oleh sorg kakak ni..
di offer calon somi yang dikatakan mempunyai ciri2 hebat dengan mem'BOLD'kan ayat2 die :
"su... org ni dah ada umah, kete pun ada, DUIT pun banyak"
hmmm... ada ker aku kisah dia byk duit atau beribu2 umah.. kalo setakat duit tu, aku rasa InsyaAllah stakat ni mampu lg nak cr duit sendiri dengan keringat aku sendiri. mampu lg nak beli baju wpun tak mewah. mampu nak pegi holiday wpun cuma dalam malaysia jer. bohonglar kalo aku ckp aku xsuke duit, xsuke laki yg berduit.. tapi berpada2 lar & tengoklar kita pun mcmana. dalam Islam pun dah ckp carilar yg sekufu dengan kamu. bior bese2 jer asalkan aku bahagia ngan dia. rezeki boleh cari sama2 asalkan dia punya wawasan dalam hidup dia. lagipun aku tak pandai nak hidup ngan org2 mcm tu.
aku org biasa2 jer so kenalar cari yang biasa2 gak kan.
oh yer.. lelaki yang nak dibuat somi tu bukan lar bleh main petik jer . Dia bakal imam saya yer...Dia gak yg akan memimpin saya dunia dan akhirat.
selamat memaham ayat2 tu. peace


harap2 satu hari nanti aku jupe lar org yg sukakan aku & aku pun suka kan dia
asik aku jer suka kat org.. org xsuke kat aku.. camno tu,..huhu
InsyaAllah... harap2 kita dapat jumpe gak nanti kan.. (^^)y

No comments: