October 05, 2011

Pahit Akan Manis Akhirnya... InsyaAllah

oh rasa mcm nak menangis jer bila ingat perjalanan hidup aku ni..

tibe2 aku rasa sedih sangat.. rasa down sangat.. rasa mcm nak putus asa jer... mcm2 lar yg seangkatan & sewaktu dengan rasa tu lar... huhu... kecewa sebab tertanya2 bila lar pulak aku nak berjaya mcm kwn2 aku yg lain.. bila lagi aku nak berubah.. berubah kepada yang lebih baik. harapan keluarga yang meninggi pada aku, bila lar pulak aku boleh tunaikan.. huhu.. semua tu bermain2 jer dalam kepala aku ni.. sempat ker aku nak bagi sesuatu kat mak & abah aku ni... huhu.. syahdu tul ms tu rasa ati aku..
nak menangis pun x terkuar air mata... huhu
Ya Allah..bantulah aku menghadapi perasaan ni..
Jangan KAU biarkan perasaan ni mengawal minda & hati aku.
Jangan KAU biarkan putus asa menapak dalam diri hambaMu ini Ya Allah..

puas gak memujuk hati aku ni.. muhasabah diri secara otak ke hati..
Alhamdulillah.. tibe2 otak berjaya membuat hati faham akan 1 perkara..
"kadang2 kita tak nampak apa yang tersirat yang Allah cuba beri pada kita,
kita lebih memandang tersurat yang di depan mata kita, tak nampak tersirat (perkara yang berkaitan dengan antara satu sama lain dalam hidup kita), sebab tersirat tu hanya boleh dilihat jika kita lihat dengan iman dan percaya kepada perancangan DIA untuk hamba2NYA.."
Ya Allah .. maafkan aku Ya Allah
kadang2 merunggut tak tentu pasal, kadang2 bertanya seperti tak percaya perancanganMU
Ya Allah.. selamatkan aku Ya Allah..
dari hati, lisan & minda yang kadang2 lupa akan nikmat bersyukur.. huhu

hadapilah  hari2 seterusnya dengan hati yang tenang & yakin padaNYA. InsyaAllah
 
BUKAN SAJA-SAJA Allah meletakkan anda dalam BIDANG itu..
BUKAN SAJA-SAJA Allah mengurniakan anda KEPAKARAN itu..
BUKAN SAJA-SAJA Allah memasukkan KELEMAHAN itu..
BUKAN SAJA-SAJA Allah memberikan UJIAN sebegitu..
BUKAN SAJA-SAJA Allah membiarkan anda mengemudi dalam KEADAAN sebegitu..
...
MELAINKAN Allah tahu anda akan memberikan sesuatu dalam bidang itu..
MELAINKAN Allah tahu anda bakal membiakkan ilmu-ilmu itu..
MELAINKAN Allah akan temukan anda dengan insan-insan ikhlas membantu..
MELAINKAN Allah mahu menguatkanmu..
MELAINKAN Allah mahu anda tahu betapa tingginya kasih sayangNya padamu..
Masihkah lagi tidak bersyukur?

(share ayat2 Heliza Helmi jap..hehe)

 mungkin juga khidmat kamu masih diperlukan di sini. 
InsyaAllah harap2 aku dapat sumbngkan sesuatu . chaiyok suhana ...yeah

2 comments:

aSmiDar said...

chayok2...hikmat Allah akan terbentang jugak suatu hr nanti. sy pon sdg d uji..tp mugkin cra dn perkara yg berbeza..InsyaAllah..hanya Tuhan yg tahu..:)

Hanna Sue said...

asmidar..
huhu..tq2..kdg2 kita ni bila asik melayan rasa kecewa tu..lupa lak nak berfikir kenapa DIA buat mcm tu cite kat kita.. terima kasih.. sesunguhnya DIA memang Maha Mengetahui apa yg terbaik tuk hamba2NYA..