October 04, 2011

Oh Kenapa Saya Tak.... !.. Orang Lain Ok jer ..

(mengekori kete abah ku yg udah jauh ke depan.. semput2 kete comel aku follow.
saja letak gambo ni walaupun mcm tak related jer ngan post ni..hehe)

pernah tak kuar ayat macam tu ms korg tgh frust sgt2 xdpt sesuatu benda atau perkara yg korg mmg nak sgt2 selama ni... pernah kan... tipu lar kalo korg xpernah ckp... aku dengo jelas ni.. ati korg ckp... hehehe, jgn memain.. i bleh baca ur mind tau... huhu .. aku just nak share apa yg aku penah buat lar bila tibe2 dtg mud frust mcm ni.. .. itu pun kalo korg rasa2 boleh ikut..ikut lar.. maybe bentuk kekecewaan kita x sama.. tapi 1 jer yg aku buat selama hidup 30 tahun ni (oh takut sebut 3 :p) kalo tibe2 aku frust sgt2... pujuk ati banyak2.. igt DIA.. DIA mesti ada perancangan yg terbaik buat kita. memanglar akan ada sore2 cakap "eh ko bolehlar ckp, ko mana penah bla bla bla, apa lar ko tau kan ".. huhu, memey lar (bukan memei norman yer hehehe ) aku xpenah ado frust mcm tu.. tapi i bleh share apa pendekatan yg kita bleh buat yer (sambil gerak2kan tgn mcm Dr Fadhilah Kamsah). sebenarnyer bkn mudah nk pujuk ati supaya terima apa yg otak kita cuba sampaikan... tapi korg pikir slow2 smpai semasak2nyer .. pikir dengan emosi yg stabil yer puan2 (mcm chef wan lak ;p) dengan pegangan iman yg masih ada dlm ati tu.. Ingatlah Allah tidak akan menjadikan sesuatu perkara itu dengan sia2... semuanya mesti bersebab.. DIA Maha Mengetahui apa yang terbaik tuk kita kan.. yg penting doa byk2 supaya akhir kita kat dunia ni & akhirat kelak, diakhirkan dgn pengakhiran yg baik2.. InsyaAllah :) .. tibe2 rasa mcm mud ustazah pilihan... hoho.. apa2 jer lar... so jgn sedih2 sgt yer kwn2... sedih boleh... nak nangis pun boleh... airmata tu kdg2 kita kena kuarkan gak kan.. hehe peace

aku pun harap2 lps ni adalar jupe keje yg lebih baik.. boleh bagi mak abah lebih sikit. boleh bayo ptptn lebih sikit...bleh g umrah huhu... dan lagi.. dan lagi.. harap2 satu hari nanti.. InsyaAllah...

No comments: