October 15, 2011

Mari Kite Hepi Tapi Jangan Lupe Diri.. :)

ati kite ni kene jaga elok2.. sebab dia bawa semangat kita..
so slalu2lar igtkan ati kita, hidup memang tak slalu indah,
tapi kita boleh mengurangkan rasa ketidakindahan itu 
(kene slalu beryukur yer)...hehe.. ada ker penggunaan ayat mcm tu.. ;p

mesti korang ada cara masing2 kan tuk hepi. kalo mcm tu baguslar.. tapi pd mereka yg masih xtau cara nak hepi.. korang boleh lar pelan2 pikir, apa yg korang suke buat. tu pun bleh hepikan hidup korang gak. nak hepi ni bukan mesti ada duit yg byk, jalan ke luar negara, tapi apa2 perkara yg simple pun bleh buat korang hepi gak. bagi yang byk duit tu, bab nk hepi ni maybe xder lar mslh beso kut. tapi bagi kita yg duit agak2 suam2 kuku, kenelar igt2 sikit kan. katakanlah perkara yg buat korg hepi ialah shoping, benda tu pun kene tgk balik sbb dia berkaitan dgn idup korg. kalo byk duit, tidaklar menjd isu beso pun, tapi kalo duit mcm aku tulis tadi, kene pikir byk kali kut..hehe.. kalo tak naya korang... habit kene tgk gak lar yer

aku selain tangkap gambo, jln2 xkisahlar mana2 pun, janji aku dpt tgk awan hehe, menari, tgk tv pun bleh buat aku rasa hepi. tgk tv ni merupakan terapi terakhir aku lar kalo yg xtvt2 sebelum ni aku xdpt atau xsmpt nak buat. so channel pebret aku 391 KBS World. ada gak org ckp..
"ko phm sgt ker bahasa dorg tu... asik dok layan korea tu.. "
eceh....bolehlar paham sikit.. kan ada subtitles tu...baca jer lar kan.. lagi 1 aku suke dienyer rancangan sbb lain sikit dr rancangan kite & negara barat. mcm2 elemen ada diselitkan. so selain dari dok gelak2, kita bleh amik elemen2 yg dorang dok tunjuk tu (yg baik jerlar) tuk ingatan kita sama2.

rancangan ni aku paling suke sbb ala2 kat tmpt sauna...hehe sgt sempoi & sporting dorang ni.. best.. aku kalo tgk rancangan ni, kalo xgelak xsah...peace...


ni pun aku suke.. selain cute, gambo2 yg ditangkap oleh photog dorang gt cantik.. aku pun terjebak ngan fotografi sbb rancangan ni lar. sbb gambo2 yg dihasilkan buat aku mcm eh suke lar gambo2 mcm ni.. lagu dia pun best McFly : Its All About You..

so apa2pun nak hepi..mcm2 cara kita boleh buat. yg penting jgn smpai membelakangkan agama sudah lar kan.. hidup kita ni sekejap jer so jgn lupe untuk rasa bahagia.. semua org boleh rasa bahagia. yg penting senyumlar untuk diri anda (^^)y


No comments: